Secundària / Batxillerat

El nostre propòsit

Liderem el projecte pedagògic de secundària i batxillerat amb exigència.
La simbiosi amb la dansa i la música és perfecte per a l’educació del nostre alumnat, ja que afavoreix el desenvolupament del talent, facilita l’adquisició de coneixements i competències bàsiques, i permet la gestió de les emocions, de tal manera que s’impulsa el seu creixement tant en l’àmbit personal com en l’intel·lectual.
La preparació de l’alumnat és alta i els resultats favorables que hem obtingut durant tots aquests anys avalen una metodologia que és única, integradora i fascinant.

QUÈ ENS FA DIFERENTS?

Fem un acompanyament proper i personalitzat de cada alumne, perquè sabem que el seu benestar emocional l’ajudarà a créixer i a assolir aprenentatges.

Escola catalana

Som una escola catalana, vinculada a l’entorn i a la cultura del nostre país i la llengua catalana és la llengua d’aprenentatge i de relació. Partint de la nostra identitat, ens enriquim també amb altres llengües i cultures del món.

Benestar emocional

Vetllem pel benestar emocional dels infants i la bona convivència entre ells, ajudant-los a desenvolupar les seves habilitats socials i emocionals.

Institut escola

Som un institut escola inclusiu i integrador, que respecta el ritme d’aprenentatge de cada alumne. Entenem la diversitat com un fet valuós que enriqueix i fomenta l’aprenentatge i la cohesió social.

Valors

Eduquem en els valors de la responsabilitat individual i col·lectiva, l’estima per la pròpia vida i la dels altres, el desenvolupament de l’esperit crític i constructiu, la llibertat de pensament i d’expressió i el reconeixement i respecte envers les diferències.

Capacitat d’esforç

Fomentem la capacitat d’esforç i el rigor en els diferents estudis.

Igualtat de gènere

Eduquem desenvolupant les potencialitats individuals, no marcades pel gènere.

Integració amb el barri

Tenim un paper actiu i creatiu al barri i a fora d’ell.

Interacció exterior

Ens relacionem amb les institucions i l’alumnat participa en moltes de les activitats que s’hi organitzen.

Educació ambiental

Tenim cura de l’educació ambiental i estem compromesos amb l’Escola + Sostenible.

Preparats

Som un equip docent preparat, compromès i il·lusionat.

Valor humà

Vivim amb coherència els valors humans, socials i cívics, d’acord amb el nostre Projecte Educatiu.

Anglès de qualitat

De 6 a 18 anys, acompanyem l’alumnat perquè assoleixi uns bons resultats acadèmics.

Menjar sa

Servei de menjador propi ecològic i de proximitat amb ecomenja.

DIFERENTS ETAPES

ESO

ESO// 1r · 2n · 3r · 4t
La metodologia de treball a la secundària, majoritàriament amb material propi elaborat pel professorat, se centra en el mateix alumne, en les característiques cognitives, socials i afectives de la seva edat per preparar activitats adequades al seu procés d’aprenentatge i edat. L’objectiu és desenvolupar progressivament l’autonomia, l’esforç i la constància, el pensament crític i la capacitat de decisió dels alumnes.
Hi ha un interès creixent en la transversalitat de coneixements i en la integració dels estudis artístics amb els propis de l’ensenyament bàsic. En aquest sentit, potenciar la creativitat dels nostres alumnes esdevé un repte que anem donant forma en el dia a dia a l’aula.

BATXILLERAT

BATXILLERAT // 1r · 2n
El Batxillerat Artístic Escènic es cursa durant dos anys (1r i 2n de Batxillerat) i ofereix una especialització en les arts escèniques. L’orientació principal és la preparació per a l’accés a les Proves d’Accés a la Universitat i als estudis posteriors a l’àmbit artístic.

1r Batx.

2n Batx.

Matèries troncals

Llengua i literatura Catalana I
Llengua i literatura Castellana II
Anglès B2.1.
Anglès B2.2.
Filosofia
Història de la filosofia
Cultura Audiovisual
Història

Matèries Optatives

Reptes científics actuals
Llenguatges artístics contemporanis
Entorn Sostenible

OBJECTIUS

01

Avançar i obrir noves línies pedagògiques de treball amb els alumnes: aprenentatge entre iguals, projectes de treball, docència compartida, càpsules d’aprenentatge, cooperació i col·laboració en el treball d’aula, mesures universals d’atenció als alumnes, etc.

02

Potenciar el treball en equips docents per enfortir i donar valor als aspectes pedagògics, acadèmics i de funcionament de cada grup i nivell.

03

Afavorir el benestar dels alumnes, l’acceptació de les diferències, la coeducació i la convivència amb un treball conjunt entre equips docents, tutors i orientació educativa.

04

Desenvolupar un treball compartit entre alumnes, famílies i professors per al bon acompanyament dels alumnes.

05

Donar llibertat als departaments per portar a la pràctica el currículum vigent a fi d’empoderar els alumnes per, saber fer i saber ser i estar.

06

Fomentar en l’alumne un paper actiu com a protagonista del seu procés d’aprenentatge fent-lo partícip de l’avaluació i en la presa de mesures de millora.

07

Crear situacions d’aprenentatge competencials que siguin transferibles, significatives i permanents, productives, funcionals i transversals entre matèries i disciplines del centre.

08

Fer créixer l’autonomia, l’esforç i la constància i l’esforç en el treball diari, el pensament crític i la capacitat de decisió dels alumnes.

09

Obrir-nos al món sigui amb projectes de centre o amb institucions externes (SteamCat, Programa Faig, Ateneu de Fabricació, Fundació Tàpies, Museu Picasso…).

METODOLOGIA

La metodologia de treball a la secundària, majoritàriament amb material propi elaborat pel professorat, se centra en el mateix alumne, en les característiques cognitives, socials i afectives de la seva edat per preparar activitats adequades al seu procés d’aprenentatge i edat. L’objectiu és desenvolupar progressivament l’autonomia, l’esforç i la constància, el pensament crític i la capacitat de decisió dels alumnes.

Hi ha un interès creixent en la transversalitat de coneixements i en la integració dels estudis artístics amb els propis de l’ensenyament bàsic. En aquest sentit, potenciar la creativitat dels nostres alumnes esdevé un repte que anem donant forma en el dia a dia a l’aula.

PROJECTES I

COL·LABORACIONS

SteamCat
Programa Faig
Xarxa de competències bàsiques
Treball Globalitzat
Arts Digitals
Ateneu de Fabricació
Fundació Tàpies
Museu Picasso