Liderem el projecte pedagògic de secundària i batxillerat amb exigència.
La simbiosi amb la dansa i la música és perfecte per a l’educació del nostre alumnat, ja que afavoreix el desenvolupament del talent, facilita l’adquisició de coneixements i competències bàsiques, i permet la gestió de les emocions, de tal manera que s’impulsa el seu creixement tant en l’àmbit personal com en l’intel·lectual.
La preparació de l’alumnat és alta i els resultats favorables que hem obtingut durant tots aquests anys avalen una metodologia que és única, integradora i fascinant.
Som una escola catalana, vinculada a l’entorn i a la cultura del nostre país i la llengua catalana és la llengua d’aprenentatge i de relació. Partint de la nostra identitat, ens enriquim també amb altres llengües i cultures del món.
Vetllem pel benestar emocional dels infants i la bona convivència entre ells, ajudant-los a desenvolupar les seves habilitats socials i emocionals.
Som un institut escola inclusiu i integrador, que respecta el ritme d’aprenentatge de cada alumne. Entenem la diversitat com un fet valuós que enriqueix i fomenta l’aprenentatge i la cohesió social.
Eduquem en els valors de la responsabilitat individual i col·lectiva, l’estima per la pròpia vida i la dels altres, el desenvolupament de l’esperit crític i constructiu, la llibertat de pensament i d’expressió i el reconeixement i respecte envers les diferències.
Fomentem la capacitat d’esforç i el rigor en els diferents estudis.
Eduquem desenvolupant les potencialitats individuals, no marcades pel gènere.
Tenim un paper actiu i creatiu al barri i a fora d’ell.
Ens relacionem amb les institucions i l’alumnat participa en moltes de les activitats que s’hi organitzen.
Tenim cura de l’educació ambiental i estem compromesos amb l’Escola + Sostenible.
Som un equip docent preparat, compromès i il·lusionat.
Vivim amb coherència els valors humans, socials i cívics, d’acord amb el nostre Projecte Educatiu.
De 6 a 18 anys, acompanyem l’alumnat perquè assoleixi uns bons resultats acadèmics.
Servei de menjador propi ecològic i de proximitat amb ecomenja.
Avançar i obrir noves línies pedagògiques de treball amb els alumnes: aprenentatge entre iguals, projectes de treball, docència compartida, càpsules d’aprenentatge, cooperació i col·laboració en el treball d’aula, mesures universals d’atenció als alumnes, etc.
Potenciar el treball en equips docents per enfortir i donar valor als aspectes pedagògics, acadèmics i de funcionament de cada grup i nivell.
Afavorir el benestar dels alumnes, l’acceptació de les diferències, la coeducació i la convivència amb un treball conjunt entre equips docents, tutors i orientació educativa.
Desenvolupar un treball compartit entre alumnes, famílies i professors per al bon acompanyament dels alumnes.
Donar llibertat als departaments per portar a la pràctica el currículum vigent a fi d’empoderar els alumnes per, saber fer i saber ser i estar.
Fomentar en l’alumne un paper actiu com a protagonista del seu procés d’aprenentatge fent-lo partícip de l’avaluació i en la presa de mesures de millora.
Crear situacions d’aprenentatge competencials que siguin transferibles, significatives i permanents, productives, funcionals i transversals entre matèries i disciplines del centre.
Fer créixer l’autonomia, l’esforç i la constància i l’esforç en el treball diari, el pensament crític i la capacitat de decisió dels alumnes.
Obrir-nos al món sigui amb projectes de centre o amb institucions externes (SteamCat, Programa Faig, Ateneu de Fabricació, Fundació Tàpies, Museu Picasso…).
La metodologia de treball a la secundària, majoritàriament amb material propi elaborat pel professorat, se centra en el mateix alumne, en les característiques cognitives, socials i afectives de la seva edat per preparar activitats adequades al seu procés d’aprenentatge i edat. L’objectiu és desenvolupar progressivament l’autonomia, l’esforç i la constància, el pensament crític i la capacitat de decisió dels alumnes.
Hi ha un interès creixent en la transversalitat de coneixements i en la integració dels estudis artístics amb els propis de l’ensenyament bàsic. En aquest sentit, potenciar la creativitat dels nostres alumnes esdevé un repte que anem donant forma en el dia a dia a l’aula.
SteamCat
Programa Faig
Xarxa de competències bàsiques
Treball Globalitzat
Arts Digitals
Ateneu de Fabricació
Fundació Tàpies
Museu Picasso