Impulsar el talent, les competències bàsiques i afavorir la seva carrera professional.
Treballar el talent musical dels alumnes des de la primera etapa escolar fins a l’adolescència, integrant la pràctica musical en el dia a dia dels estudiants.
La música a més, com a disciplina, afavoreix de forma excepcional l’autoconeixement, el creixement person al i l’educació emocional.
Amb la nostra metodologia preparem l’alumnat de manera rigorosa i professional perquè tingui les eines i les capacitats per poder lluitar pels seus somnis com a professional de la música.
El centre compta amb professionals titulats amb gran experiència en música i pedagogia. El claustre inclou una àmplia plantilla d’instrumentistes. El professorat acompanya l’alumnat durant la primària, oferint suport en decisions artístiques, acompanyament personal i orientació per a la professionalització, ajudant-los a assolir els seus objectius.
Convivim junts l’equip docent de l’àrea de música, l’equip de primària general i el de secundària general i funcionem en un únic claustre. Tots els alumnes del centre tenen un tutor d’ensenyaments ordinaris i un tutor d’ensenyaments artístics, en aquest cas de música. Això permet un acompanyament i atenció absolutament personalitzats a cada alumne.
El nostre enfocament pedagògic combina classes individuals d’instrument amb sessions grupals de teoria musical, llenguatge musical, armonia, anàlisi, creació, música de cambra, cant coral, orquestra, banda i història de la música, on l’alumne és al centre de l’aprenentatge. Fem servir una metodologia activa i participativa que inclou concerts, recitals, tallers i projectes col·laboratius, que permeten als alumnes aplicar el que aprenen en un context real.
L’alumnat de l’Oriol Martorell gaudeix d’un aprenentatge tan immersiu en la música que acaba essent com una nova llengua pròpia.
Sigui amb finalitats professionals o no, la música esdevé per l’alumnat una forma de viure i un mitjà d’expressió més.
Comptem amb un departament de Salut i Cos, format per professionals en activitat física i fisioteràpia, amb especialització en l’ambit de la dansa i la música. Promovem la prevenció de lesions, aixi com l’enseyament de la consciència corporal, el control físic i el benestar global.
L’escola Oriol Martorell col·labora amb diferents entitats reconegudes dins del món musical, els centres d’Ensenyaments Superiors de música i amb professionals emergents, que ofereixen a l’alumnat experiències d’aprenentatge professionals.
A primer i segon de primària l’alumne rep una formació artística comuna, sense diferenciar música o dansa. Treballa la creativitat, la pulsació i el ritme a través del cos. Desenvolupa el cant, la veu i el llenguatge musical.
En el cicle inicial, la presència de l’art serà el principal vehicle d’expressió i comunicació.
Desenvolupem la sensibilitat artística i expressió lliure de forma individual i col·lectiva.
La finalitat al cicle inicial és l’aprenentatge a través de la interrelació dels continguts de les diferents matèries curriculars:
Al segon curs del cicle s’hi afegeixen dues matèries més concretes per determinar l’especialitat idònia per a cada alumne:
La música al llarg de l’etapa de primària els aportarà una base tècnica sòlida ens els primers anys de formació. Però com a disciplina artística és una eina que va més enllà de desenvolupar les seves habilitats físiques i intel·lectuals, ja que afavoreix de forma excepcional l’autoconeixement, el creixement personal i l’educació emocional.
Un cop els alumnes accedeixen a la secundària /GPM a través d’una prova d’accés, el centre ofereix el grau professional de música juntament amb els estudis propis de secundària i batxillerat.
El treball al llarg de l’etapa es defineix com a rigorós i professional. Es procura treballar amb la màxima eficiència i aprofitament de l’esforç, els recursos i els avenços tècnics i metodològics musicals per tal d’aconseguir una expressió musical de qualitat i un desenvolupament personal que acompanyi l’alumnat al llarg de la vida i la seva carrera professional.
El títol de grau professional de dansa és una titulació acreditada.
Desenvolupament artístic: fomentar el talent musical dels alumnes mitjançant una formació pràctica i teòrica rigorosa
integrar la formació musical amb els estudis generals per proporcionar una educació completa i equilibrada.
Promoure la creativitat i l’expressió personal a través de la música, entenent la música com un llenguatge més dels nostres alumnes.
Transmetre la importància de la disciplina, el treball en equip i el compromís en l’estudi de la música com a via de realització personal.
Cultivar una apreciació profunda de la música i la cultura, i fomentar una actitud de respecte i valoració per les arts.
una comprensió enriquidora de la música i la diversitat cultural, promoure el respecte i la valoració cap a les diferents manifestacions artístiques, i cultivar una sensibilitat cap a les expressions creatives que enriqueixen la nostra vida i la nostra societat.
El nostre enfocament pedagògic combina classes individuals d’instrument amb
sessions grupals de teoria, llenguatge musical: lectura, dictats, anàlisi, teoria, improvisació, creació, història de la música, música de cambra, cant coral, orquestra I banda, on l’alumne és al centre de l’aprenentatge. Fem servir una metodologia activa i participativa que inclou concerts, recitals, tallers i projectes col·laboratius, que permeten als alumnes aplicar el que aprenen en un context real.
Professionalització, autoconfiança i treball en equip.
Els alumnes del programa de música de l’IEA Oriol Martorell adquireixen una sòlida formació musical que els prepara tant per a continuar estudis superiors en conservatoris a dins i fora de Catalunya, com per a integrar-se en diferents àmbits professionals relacionats amb la música. A més, desenvolupen habilitats personals com la confiança, la disciplina i la capacitat de treballar en equip.
A l’Oriol Martorell els alumnes gaudeixen d’experiències enriquidores que els fan créixer com a músics, i sobretot com a persones.
Som membres de la xarxa Young Music Talent Europe que ens permet col·laborar amb centres similars al nostre en l’àmbit europeu. S’obren possibilitats de programes dins el marc Erasmus +.
L’Espai Impro és un espai destinat a la creació i la improvisació. En aquest espai treballen conjuntament els alumnes de música i dansa.
Cor destinat a alumnes de 3r i 4rt d’ESO, Batxillerat i exalumnes.