Música

El programa de música de l'IEA Oriol Martorell està dissenyat per a proporcionar una formació artística integral que combina els estudis generals amb una educació musical d'alt nivell.

El nostre propòsit

Impulsar el talent, les competències bàsiques i afavorir la seva carrera professional.
Treballar el talent musical dels alumnes des de la primera etapa escolar fins a l’adolescència, integrant la pràctica musical en el dia a dia dels estudiants.
La música a més, com a disciplina, afavoreix de forma excepcional l’autoconeixement, el creixement person al i l’educació emocional.
Amb la nostra metodologia preparem l’alumnat de manera rigorosa i professional perquè tingui les eines i les capacitats per poder lluitar pels seus somnis com a professional de la música.

QUÈ ENS FA DIFERENTS?

Som la única escola pública que et permetrà obtenir els estudis de primària, secundària obligatòria (ESO) i batxillerat d’arts escèniques amb el grau professional de música (GPM)

Professorat especialitzat

El centre compta amb professionals titulats amb gran experiència en música i pedagogia. El claustre inclou una àmplia plantilla d’instrumentistes. El professorat acompanya l’alumnat durant la primària, oferint suport en decisions artístiques, acompanyament personal i orientació per a la professionalització, ajudant-los a assolir els seus objectius.

Doble tutoria

Convivim junts l’equip docent de l’àrea de música, l’equip de primària general i el de secundària general i funcionem en un únic claustre. Tots els alumnes del centre tenen un tutor d’ensenyaments ordinaris i un tutor d’ensenyaments artístics, en aquest cas de música. Això permet un acompanyament i atenció absolutament personalitzats a cada alumne.

Metodologia amb enfoc professional

El nostre enfocament pedagògic combina classes individuals d’instrument amb sessions grupals de teoria musical, llenguatge musical, armonia, anàlisi, creació, música de cambra, cant coral, orquestra, banda i història de la música, on l’alumne és al centre de l’aprenentatge. Fem servir una metodologia activa i participativa que inclou concerts, recitals, tallers i projectes col·laboratius, que permeten als alumnes aplicar el que aprenen en un context real.

Aprenentatge immersiu

L’alumnat de l’Oriol Martorell gaudeix d’un aprenentatge tan immersiu en la música que acaba essent com una nova llengua pròpia.
Sigui amb finalitats professionals o no, la música esdevé per l’alumnat una forma de viure i un mitjà d’expressió més.

Un pas més enlla

Comptem amb un departament de Salut i Cos, format per professionals en activitat física i fisioteràpia, amb especialització en l’ambit de la dansa i la música. Promovem la prevenció de lesions, aixi com l’enseyament de la consciència corporal, el control físic i el benestar global.

Col·laboracions externes

 L’escola Oriol Martorell col·labora amb diferents entitats reconegudes dins del món musical, els centres d’Ensenyaments Superiors de música i amb professionals emergents, que ofereixen a l’alumnat experiències d’aprenentatge professionals.

DIFERENTS ETAPES

INICIACIÓ ARTÍSTICA

PRIMÀRIA // 1r - 2n

A primer i segon de primària l’alumne rep una formació artística comuna, sense diferenciar música o dansa. Treballa la creativitat, la pulsació i el ritme a través del cos. Desenvolupa el cant, la veu i el llenguatge musical.
En el cicle inicial, la presència de l’art serà el principal vehicle d’expressió i comunicació.
Desenvolupem la sensibilitat artística i expressió lliure de forma individual i col·lectiva.

Matèries

La finalitat al cicle inicial és l’aprenentatge a través de la interrelació dels continguts de les diferents matèries curriculars:

  • Moviment creatiu
  • Llenguatge musical i cant coral
  • Rítmica Jacques Dalcroze
  • Treball físic i educació postural enfocat a futurs estudiants de dansa i de música (adapta el currículum de l’assignatura d’educació física.

Al segon curs del cicle s’hi afegeixen dues matèries més concretes per determinar l’especialitat idònia per a cada alumne:

  • Tallers d’instruments
  • Tallers de dansa

MÚSICA A PRIMÀRIA

PRIMÀRIA // 3r · 4t · 5è · 6è

La música al llarg de l’etapa de primària els aportarà una base tècnica sòlida ens els primers anys de formació. Però com a disciplina artística és una eina que va més enllà de desenvolupar les seves habilitats físiques i intel·lectuals, ja que afavoreix de forma excepcional l’autoconeixement, el creixement personal i l’educació emocional.

GRAU PROFESSIONAL DE MÚSICA

SECUNDÀRIA // 1r · 2n · 3r · 4t, BATXILLERAT // 1r · 2n

Un cop els alumnes accedeixen a la secundària /GPM a través d’una prova d’accés, el centre ofereix el grau professional de música juntament amb els estudis propis de secundària i batxillerat.

El treball al llarg de l’etapa es defineix com a rigorós i professional. Es procura treballar amb la màxima eficiència i aprofitament de l’esforç, els recursos i els avenços tècnics i metodològics musicals per tal d’aconseguir una expressió musical de qualitat i un desenvolupament personal que acompanyi l’alumnat al llarg de la vida i la seva carrera professional.

El títol de grau professional de dansa és una titulació acreditada.

ESPECIALITATS MUSICALS

Durant la seva estada a l’escola Oriol Martorell disposaran de tot un ventall d’especialitats musicals que els ajudarà a definir quin camí triar per fer-se un lloc com a professionals.

OBJECTIUS

Desenvolupament artístic

Desenvolupament artístic: fomentar el talent musical dels alumnes mitjançant una formació pràctica i teòrica rigorosa

Formació integral

 integrar la formació musical amb els estudis generals per proporcionar una educació completa i equilibrada.

Creativitat i expressió

Promoure la creativitat i l’expressió personal a través de la música, entenent la música com un llenguatge més dels nostres alumnes.

Disciplina i compromís

Transmetre la importància de la disciplina, el treball en equip i el compromís en l’estudi de la música com a via de realització personal.

Apreciació cultural

Cultivar una apreciació profunda de la música i la cultura, i fomentar una actitud de respecte i valoració per les arts.

Fomentar

una comprensió enriquidora de la música i la diversitat cultural, promoure el respecte i la valoració cap a les diferents manifestacions artístiques, i cultivar una sensibilitat cap a les expressions creatives que enriqueixen la nostra vida i la nostra societat.

METODOLOGIA

El nostre enfocament pedagògic combina classes individuals d’instrument amb
sessions grupals de teoria, llenguatge musical: lectura, dictats, anàlisi, teoria, improvisació, creació, història de la música, música de cambra, cant coral, orquestra I banda, on l’alumne és al centre de l’aprenentatge. Fem servir una metodologia activa i participativa que inclou concerts, recitals, tallers i projectes col·laboratius, que permeten als alumnes aplicar el que aprenen en un context real.

FUTUR

I RESULTATS ESPERATS

Professionalització, autoconfiança i treball en equip.
Els alumnes del programa de música de l’IEA Oriol Martorell adquireixen una sòlida formació musical que els prepara tant per a continuar estudis superiors en conservatoris a dins i fora de Catalunya, com per a integrar-se en diferents àmbits professionals relacionats amb la música. A més, desenvolupen habilitats personals com la confiança, la disciplina i la capacitat de treballar en equip.

ACTIVITATS

I PROJECTES MUSICALS

A l’Oriol Martorell els alumnes gaudeixen d’experiències enriquidores que els fan créixer com a músics, i sobretot com a persones.

CONCERTS I RECITALS

  • En cada curs tots els alumnes participen en el cicle de concerts d’instrument i música de cambra.
  • Recitals d’instrument a 6è de primària i 5è i 6è curs del grau professional de música.
  • Concerts de música de cambra a la Biblioteca de Catalunya, IEN, Institut Goethe…
  • Concerts dels alumnes de primària a escoles i centres del barri amb finalitats pedagògiques i inclusives.
  • Concerts de les agrupacions instrumentals i corals .
  • Concerts d’harmonia aplicada.
  • Informació sobre els concerts i recitals organitzats pel centre.
  • Calendaris d’esdeveniments musicals.

TALLERS I CLASSES MAGISTRALS

  • Durant el curs convidem diferents especialistes instrumentals, de música de cambra i directors, per a impartir classes magistrals i tallers.
  • Descripció dels tallers i les classes magistrals disponibles.
  • Informació sobre els ponents convidats i els temes tractats.

XARXA YMTE

Som membres de la xarxa Young Music Talent Europe que ens permet col·laborar amb centres similars al nostre en l’àmbit europeu. S’obren possibilitats de programes dins el marc Erasmus +.

ESPAI IMPRO

L’Espai Impro és un espai destinat a la creació i la improvisació. En aquest espai treballen conjuntament els alumnes de música i dansa.

COR DE CAMBRA

Cor destinat a alumnes de 3r i 4rt d’ESO, Batxillerat i exalumnes.

GRUP DE CLARINETS I TROMPES

MÚSICA ANTIGA

MÚSICA TRADICIONAL