Impulsar el talent, les competències bàsiques i afavorir la seva carrera professional.
Treballar, les habilitats físiques i artístiques de la dansa des de la primera etapa escolar fins a l’adolescència, integrant la pràctica musical, i la cura del cos en el dia a dia dels estudiants.
La dansa, a més, com a disciplina, afavoreix de forma excepcional l’autoconeixement, el creixement personal i l’educació emocional.
Amb la nostra metodologia preparem l’alumnat de manera rigorosa i professional perquè tingui les eines i les capacitats per poder lluitar pels seus somnis com a professional de la dansa.
El centre compta amb professionals titulats amb gran experiència en dansa i pedagogia. El claustre inclou una àmplia plantilla d’instrumentistes acompanyants de dansa. El professorat acompanya l’alumnat durant la primària, oferint suport en decisions artístiques, acompanyament personal i orientació per a la professionalització, ajudant-los a assolir els seus objectius.
Convivim junts l’equip docent de l’àrea de dansa, l’equip de primària general i el de secundària general i funcionem en un únic claustre. Tots els alumnes del centre tenen un tutor d’ensenyaments ordinaris i un tutor d’ensenyaments artístics, en aquest cas de dansa. Això permet un acompanyament i atenció absolutament personalitzats a cada alumne.
El nostre mètode combina la precisió tècnica i el desenvolupament artístic dels nostres alumnes a partir de fomentar els recursos de interpretació i creació, amb la finalitat d’aconseguir formar intèrprets globals i versàtils que tinguin les eines i la capacitat de poder adaptar-se a les diferents professions dins de l’entorn de la dansa.
El nostre centre es distingeix per oferir un entorn educatiu únic on la dansa no només és una matèria escolar més, sinó una forma de vida que enriqueix el desenvolupament personal i acadèmic de l’alumnat.
Comptem amb un departament de Salut i Cos, format per professionals en activitat física i fisioteràpia, amb especialització en l’ambit de la dansa i la música. Promovem la prevenció de lesions, aixi com l’enseyament de la consciència corporal, el control físic i el benestar global.
L’escola Oriol Martorell col·labora amb diferents entitats reconegudes dins del món artístic i amb professionals emergents, que ofereix a l’alumnat experiències d’aprenentatge professionals.
Treballa la creativitat, la pulsació i el ritme a través del cos. Desenvolupa el cant, la veu i el llenguatge musical.
En el cicle inicial, la presència de l’art serà el principal vehicle d’expressió i comunicació.
Desenvolupem la sensibilitat artística i expressió lliure de forma individual i col·lectiva.
La finalitat al cicle inicial és l’aprenentatge a través de la interrelació dels continguts de les diferents matèries curriculars:
Al segon curs del cicle s’hi afegeixen dues matèries més concretes per determinar l’especialitat idònia per a cada alumne:
La dansa al llarg de l’etapa de primària els aportarà una base tècnica sòlida ens els primers anys de formació. Però com a disciplina artística és una eina que va més enllà de desenvolupar les seves habilitats físiques i intel·lectuals, ja que afavoreix de forma excepcional l’autoconeixement, el creixement personal i l’educació emocional.
En l’etapa de primària oferim formació en:
Modalitats que es comparteixen amb les matèries pròpies dels estudis d’educació de primària.
Un cop els alumnes accedeixen a la secundària/GPD a través d’una prova d’accés, el centre ofereix el grau professional de dansa amb l’especialitat de dansa clàssica o l’especialitat de dansa contemporània. La nostra filosofia és oferir una formació de qualitat combinant l’àmbit tècnic, artístic, estètic, cultural i històric del món de la dansa per tal d’aconseguir una expressió artística de qualitat i un desenvolupament personal que acompanyi l’alumnat al llarg de la vida i la seva carrera professional.
El treball al llarg de l’etapa es defineix com a rigorós i professional. Es procura treballar amb la màxima eficiència i aprofitament de l’esforç, els recursos i els avenços tècnics i metodològics en el coneixement del treball corporal.
A l’escola a més, comptem amb el departament de salut i cos, per tenir cura de la preparació física i la prevenció de lesions, i també disposem del departament de música, posant en valor les necessitats que ha de tenir un ballarí o ballarina per entendre la música i poder-la interpretar corporalment. Per tant, aquests estudis permeten als alumnes cursar, al mateix centre, la secundària i el batxillerat de l’educació de règim general alhora que obtenen el títol professional de dansa.
El títol de grau professional de dansa és una titulació acreditada.
Interrelacionar i aplicar els coneixements adquirits, les vivències i experiències pròpies i aportar-los a la millora de la formació interpretativa.Aplicar les diferents tècniques per aconseguir una interpretació artística de qualitat.
Adaptar-se, amb la versatilitat necessària, a les diferents formes expressives característiques de la creació coreogràfica.
Aprofundir en el desenvolupament de la formació musical com a complement i eina imprescindible per a la interpretació i execució del moviment.
Tenir cura i respecte pel propi cos i executar les diferents tècniques amb la concentració i seguretat necessàries.
Adquirir consciència de les pròpies capacitats i limitacions per a formar-se una imatge ajustada de la pròpia persona, tot adquirint les eines per autoavaluar-se.
Introduir el concepte d’improvisació i creació, a partir de diferents elements i tècniques.
Transmetre la importància de la disciplina, el treball en equip i el compromís en l’estudi de la música com a via de realització personal.
Potenciar i desenvolupar les capacitats de treball tot valorant el mètode, el rigor, la dedicació, la serietat i la disciplina.
Desenvolupar hàbits que optimitzin el temps esmerçat, el rendiment en l’estudi i en la pràctica.
Conèixer els elements històrics i estètics determinants en l’evolució de les arts i les seves interaccions amb l’expressió dansística al llarg de la història.
Una comprensió enriquidora de la dansa i la diversitat cultural. Promoure el respecte i la valoració cap a les diferents manifestacions artístiques, i cultivar una sensibilitat cap a les expressions creatives que enriqueixen la nostra vida i la nostra societat.
El nostre mètode combina la precisió tècnica i el desenvolupament artístic dels nostres alumnes a partir de fomentar els recursos de interpretació i creació, amb la finalitat d’aconseguir formar intèrprets globals i versàtils que tinguin les eines per accedir a un ampli ventall professional.
La nostra filosofia pedagògica valora a cada alumne/a com a persona individual, respectant el seu procés i ritme d’aprenentatge, i atenent principalment els seus interessos, desitjos i possibilitats.
Aquesta metodologia a més de permetre l’obtenció dels estudis de secundària obligatòria (ESO) i batxillerat d’arts escèniques amb el grau professional de dansa (GPD), també proporciona a l’alumnat les eines i la capacitat de poder adaptar-se a les diferents professions dins de l’entorn de la dansa.
Professionalització, autoconfiança i treball en equip.
Els alumnes del programa de dansa de l’IEA Oriol Martorell adquireixen una sòlida formació que els permet ser versàtils, creatius i intèrprets per tal d’integrar-se i adaptar-se a corrents artístics i culturals en constant evolució.
Aquesta preparació els permet accedir a una companyia de dansa, continuar estudis superiors en escoles nacionals o internacionals de dansa, així com també integrar-se en diferents àmbits professionals relacionats amb aquesta disciplina.
A més, desenvolupen habilitats personals com la confiança, l’autoconeixement, la disciplina, el rigor, i la capacitat de treballar en equip.
El centre, al llarg dels anys ha creat projectes propis amb iniciatives úniques i innovadores. Tant a primària com a secundària, l’alumnat viurà diferents iniciatives que l’ajudaran a créixer com a persona i com a futur professional de la dansa.
Projecció de l’estudiant. Interconnecta la dansa i el sector artístic per tot el món. Projecció de l’estudiant de dansa.
Mentoria per arribar a fer cursos preprofessionals internacionals.
Laboratoris de creació coreogràfica i posada en escena.
Iniciatives que fomenten la participació activa de la comunitat escolar i local en esdeveniments artístics i culturals.
Activitat comuna entre músics i ballarins de batxillerat.
Primària.
Grau professional de dansa.
Artístiques externes o internes per tal de fer visible la dansa.
Al llarg del curs convidem diferents especialistes de dansa, per a impartir classes magistrals i tallers.
Projectes anuals entre primària i dansa i secundària i dansa.