Per accedir al nostre centre, cal superar una prova d’aptituds artístiques que avalua les habilitats i el potencial dels candidats en música i dansa. Aquesta prova ens ajuda a identificar els estudiants amb el talent i la passió necessaris per aprofitar al màxim l’educació artística que oferim.
Com a centre integrat i pluriterritorial, ens enorgulleix oferir a tots els alumnes de Catalunya, l’oportunitat d’estudiar a l’Oriol Martorell. No limitem l’accés basant-nos en la proximitat geogràfica del domicili dels candidats. Qualsevol estudiant amb les aptituds artístiques adequades pot ser admès, independentment d’on visqui a Catalunya.
Sessions de dansa on els futurs aspirants viuen l’experiència de treballar amb els seus futurs companys de classe al mateix moment que tenen directe o indirectament un feedback del seu treball i del que cal millorar o evolucionar. Aquesta experiència els permet també conèixer els mestres, familiaritzar amb els espais i l’esperit artístic de l’Oriol Martorell.
Jornada de portes obertes 1 de febrer de 2025
Primària: de 9.00 h a 11.00 h
Secundària: d’11.00 h a 13.00 h
Cal inscripció prèvia
En la pàgina web del centre trobareu un document d’inscripció al centre i un document d’inscripció a la prova que caldrà enviar-ho conjuntament amb la documentació pertinent (fotocòpia DNI pare i mare, fotocòpia del llibre de família) al correu preinscripcio@ieaoriolmartorell.cat entre el 18 i 27 de març 2025 (a confirmar).
1r PRIMÀRIA: 36 places
2n PRIMÀRIA: 0 places
3r PRIMÀRIA: Entre 3 i 5 places
(després de l’assignació interna d’alumnes de 2n curs de Primària)
4t PRIMÀRIA: 1 places
5è PRIMÀRIA: 4 places
6è PRIMÀRIA: 4 places
1r PRIMÀRIA: 36 places
2n PRIMÀRIA: 0 places
3r PRIMÀRIA: Entre 3 i 5 places
(després de l’assignació interna d’alumnes de 2n curs de Primària)
La prova d’accés només serà de llenguatge musical. Podran triar els instruments amb plaça lliure, per ordre dels resultats obtinguts
4t PRIMÀRIA: 0 places
5è PRIMÀRIA: 1 plaça (flauta de bec)
6è PRIMÀRIA: 0 places
En la pàgina web del centre trobareu un document d’inscripció al centre i un document d’inscripció a la prova que caldrà enviar-ho conjuntament amb la documentació pertinent (fotocòpia DNI pare i mare, fotocòpia del llibre de família) al correu preinscripcio@ieaoriolmartorell.cat entre el 18 i 27 de març 2025 (a confirmar).
1r ESO: 10 places
(entre les dues especialitats. A confirmar després de la prova interna dels alumnes de 6è de Primària)
2n ESO: 6 places (clàssic), 4 places (contemporani)
3r ESO: 2 places (clàssic), 5 places (contemporani)
4t ESO: 1 plaça (clàssic), 2 places (contemporani)
1r ESO: 11 places
(especialitats a confirmar després de la prova interna dels alumnes de 6è de Primària)
2n ESO: 1 plaça
3r ESO: 3 places
(depenem de les 3 places reservades pels alumnes de l’Escolania de Montserrat)
4t ESO: 3 places
En la pàgina web del centre trobareu un document d’inscripció al centre i un document d’inscripció a la prova que caldrà enviar-ho conjuntament amb la documentació pertinent (fotocòpia DNI pare i mare, fotocòpia del llibre de família) al correu preinscripcio@ieaoriolmartorell.cat entre el 18 i 27 de març 2025 (a confirmar).
1r BATXILLERAT: 2 places (clàssic), 4 places (contemporani)
(pendent de confirmació de la continuïtat dels alumnes de 4t ESO)
2n BATXILLERAT: 0 places
1r BATXILLERAT: 21 places (clàssic)
(depenent de l’especialitat instrumental)
2n BATXILLERAT: 21 places
(depenent de l’especialitat instrumental)
En la pàgina web del centre trobareu un document d’inscripció al centre i un document d’inscripció a la prova que caldrà enviar-ho conjuntament amb la documentació pertinent (fotocòpia DNI pare i mare, fotocòpia del llibre de família) al correu preinscripcio@ieaoriolmartorell.cat entre el 18 i 27 de març 2025 (a confirmar).
1r CURS: 15 places
2n CURS: 4 places
1r CURS: 15 places
2n CURS: 11 places
Els alumnes que inicien la dansa a qualsevol curs de primària fan l’especialitat de dansa genèrica que implica diferents matèries de dansa, com la dansa clàssica, la dansa tradicional, la dansa creativa, la rítmica Dalcroze, el treball físic orientat a la dansa, dansa estilitzada i escola bolera, castanyoles i altres matèries que complementen els estudis de dansa previs a una professionalització.
A partir de 1r ESO/GPD dansa treballa sota l’especialitat de dansa clàssica i dansa contemporània (en el nostre centre no s’imparteix dansa espanyola).
T’has de presentar a l’especialitat per la qual sentis la motivació i mostris les qualitats idònies.
No es poden cursar dues especialitats a la vegada.
El projecte de l’IEA Oriol Martorell es treballa simultàniament els estudis artístics i els estudis generals de primària, secundària i batxillerat.
Els canvis d’especialitat són fets molt puntuals que requereixen un protocol intern de centre. Existeixen en cursos primerencs, però hi ha uns requisits a complir.
El 1r i 2n curs de primària els estudis artístics són genèrics de música i dansa, és a partir de 3r curs de primària que s’inicia l’especialitat de música o de dansa
Els alumnes que inicien la dansa a qualsevol curs de primària fan l’especialitat de dansa genèrica que implica diferents matèries de dansa, com la dansa clàssica, la dansa tradicional, la dansa creativa, la rítmica Dalcroze, el treball físic orientat a la dansa, dansa estilitzada i escola bolera, castanyoles i altres matèries que complementen els estudis de dansa previs a una professionalització.
A partir de 1r ESO/GPD dansa treballa sota l’especialitat de dansa clàssica i dansa contemporània (en el nostre centre no s’imparteix dansa espanyola).
El projecte IEA Oriol Martorell està planificat i organitzat per educar davant els estudis generals, però amb un gran pes de la part artística, per la qual cosa depenent de l’etapa escolar de l’infant, sense motivació o interès artístic, seguir al centre no és el més desitjable.
Els estudis professionals de dansa formen persones capaces d’afrontar el futur professional que es desitja; així i tot, els estudis estan creats per donar l’oportunitat de dedicar-se professionalment a la dansa com a intèrpret de dansa. Més enllà d’intèrpret de dansa, hi ha estudis de pedagogia de la dansa per ser docent de dansa.
No, no és obligat si no vols continuar amb la dansa. Només és obligat si vols fer el grau professional de dansa.
A primària s’incrementen les hores de dansa del 3r a 6è curs. S’inicia a 3r curs de dansa amb 10 hores la setmana incrementant fins a 16,5 a 6è curs de dansa. A secundària s’inicia amb 17 hores per finalitzar amb 20 hores setmanals en el batxillerat artístic.
A secundària s’imparteix els estudis de Grau Professional dels següents instruments:
. Corda. Violí, viola, violoncel i contrabaix
. Vent. Flauta de bec, flauta travessera, clarinet, oboè, fagot, saxo, trompeta, trompa i tuba
. Polifònics. Guitarra i piano
A primària es poden cursar estudis dels mateixos instruments que s’ofereixen a secundària.
Malauradament, no es poden cursar dues especialitats a la vegada al nostre centre.
El projecte de l’IEA Oriol Martorell treballa simultàniament els estudis artístics i els estudis generals de primària, secundària i batxillerat.
Els canvis d’especialitat són fets molt puntuals que requereixen un protocol intern de centre.
Si es vol fer un canvi d’especialitat a música, aconsellem fer-lo al pas de primària a l’ESO. En aquests casos, els alumnes fan doble prova d’accés, amb l’instrument que estudien a l’escola i amb el que volen optar, i trien entrar a GPM amb el que més els motiva. També existeix a possibilitat de canvi d’especialitat instrumental a altres cursos mitjançant prova d’accés.
Pel que fa als ensenyaments artístics, al Cicle inicial (1r i 2n primària), tenim dissenyat un currículum específic que permet sensibilitzar els alumnes en l’educació artística global.
A CI treballem amb la metodologia Dalcroze que fusiona música i moviment i practiquem amb el mètode Orff el conjunt instrumental. Donem molta importància al cant coral, no tan sols pel que fa al tractament de la veu sinó també pel que fa al text.
La dansa es treballa des del moviment creatiu, donant gran valor a la cura del cos i les habilitats motrius. De la mateixa manera, els nens i nenes cursen matèries de moviment per desenvolupar les seves capacitats expressives corporals.
A 2n oferim tallers per tal que els alumnes coneguin els diferents instruments i els diferents estils de dansa. Això ajuda a l’orientació que farà l’equip de professors d’artístics en l’assignació de l’especialitat que els nens i nenes seguiran a partir de 3r.
Aquests casos no acostumen a ser habituals. Normalment, els alumnes poden acabar l’etapa que estan estudiant. En cas d’alumnes que es desmotiven o perden interès, aconsellem valorar un canvi de centre en el seu pas de primària a ESO, o d’ESO a Batxillerat.
Els nostres alumnes, quan acaben el Grau Professional de música, juntament amb el 2n de Batxillerat, estan preparats per fer la prova d’accés al Grau Superior dels ensenyaments musicals, en totes les seves especialitats: composició, direcció, interpretació clàssica i contemporània, jazz i música moderna, música antiga, música tradicional, musicologia, pedagogia, producció i gestió, i sonologia.
També poden accedir als estudis dels cicles formatius superiors com ara el nostre Cicle Formatiu Superior en Tècniques de Direcció Coral.
Els alumnes que acaben a l’IEA Oriol Martorell no tenen problemes per accedir als estudis superiors sigui a Catalunya o fora de Catalunya. Des de les tutories els acompanyem en la tria i el procés.
No. Només és obligatori pels alumnes que vulguin continuar l’ESO a l’IEA Oriol Martorell i no vulguin continuar enlloc amb els estudis professionals de música.
A la setmana tenen 9,5 hores dedicades als ensenyaments musicals de 3r a 6è (instrument, música de cambra, àrea de llenguatge, cant coral, agrupacions instrumentals i treball físic).
Aquests ensenyaments estan integrats amb els generals. Per això, tot i tenir doble escolaritat, els alumnes de música comencen a les 9.00 h i acaben a les 17.00 o 18.00 h depenent del curs.
?????????????????????????
A 2n curs de primària, mitjançant els tallers d’instruments musicals i tallers amb els diferents estils de dansa, l’equip docent observa i analitza les motivacions i aptituds dels alumnes en cada taller. El professorat de música, de dansa i de primària treballen conjuntament avaluant i compartint dades, per tal d’assignar l’especialitat de música o dansa a cada alumne que veuen més encertada.
A 2n, una vegada ja s’han assignat les especialitats de música i dansa, els alumnes de música tenen una segona assignació, la de l’instrument. En aquesta segona assignació es té en compte les preferències dels mateixos alumnes i les valoracions dels mestres de música implicats.