Liderem el projecte pedagògic de primària, secundària i batxillerat amb el mateix nivell d’exigència que les disciplines artístiques de la dansa i la música.
La simbiosi és perfecte per a l’educació del nostre alumnat ja que afavoreix el desenvolupament del talent, facilita l’adquisició de coneixements i competències bàsiques, i permet la gestió de les emocions, de tal manera que s’impulsa el seu creixement tant en l’àmbit personal com en l’intel·lectual.
La preparació de l’alumnat és alta i els resultats favorables que hem obtingut durant tots aquests anys avalen una metodologia que és única, integradora i fascinant.
Som una escola catalana, vinculada a l’entorn i a la cultura del nostre país i la llengua catalana és la llengua d’aprenentatge i de relació. Partint de la nostra identitat, ens enriquim també amb altres llengües i cultures del món.
Vetllem pel benestar emocional dels infants i la bona convivència entre ells, ajudant-los a desenvolupar les seves habilitats socials i emocionals.
Som un institut escola inclusiu i integrador, que respecta el ritme d’aprenentatge de cada alumne. Entenem la diversitat com un fet valuós que enriqueix i fomenta l’aprenentatge i la cohesió social.
Eduquem en els valors de la responsabilitat individual i col·lectiva, l’estima per la pròpia vida i la dels altres, el desenvolupament de l’esperit crític i constructiu, la llibertat de pensament i d’expressió i el reconeixement i respecte envers les diferències.
Fomentem la capacitat d’esforç i el rigor en els diferents estudis.
Eduquem desenvolupant les potencialitats individuals, no marcades pel gènere.
Tenim un paper actiu i creatiu al barri i a fora d’ell.
Ens relacionem amb les institucions i l’alumnat participa en moltes de les activitats que s’hi organitzen.
Tenim cura de l’educació ambiental i estem compromesos amb l’Escola + Sostenible.
Som un equip docent preparat, compromès i il·lusionat.
Vivim amb coherència els valors humans, socials i cívics, d’acord amb el nostre Projecte Educatiu.
De 6 a 18 anys, acompanyem l’alumnat perquè assoleixi uns bons resultats acadèmics.
Servei de menjador propi ecològic i de proximitat amb ecomenja.
A l’IEA Oriol Martorell, la etapa de primària està dissenyada per proporcionar una base sòlida en el desenvolupament acadèmic i personal dels nostres alumnes. Combinem un currículum acadèmic integral amb una atenció personalitzada per assegurar que cada estudiant desenvolupi les seves habilitats i el seu talent.
El nostre enfocament educatiu es centra en fomentar la curiositat, la creativitat i el pensament crític, tot integrant les arts com una part fonamental de l’aprenentatge diari.
Els nostres professors altament qualificats treballen per crear un entorn de suport on els nens i nenes se sentin segurs i motivats per explorar i aprendre. A més, les nostres modernes instal·lacions i recursos educatius garanteixen que els estudiants tinguin accés a les millors eines per al seu creixement acadèmic i personal.
Al llarg de la jornada escolar els infants realitzaran tant les matèries artístiques del seu curs com les acadèmiques que l’ajudaran a desenvolupar totes les seves habilitats i capacitats. És una escola amb molta activitat on la música i la dansa es veu i se sent només travessant les portes d’entrada.
Potenciem les llengües. Dediquem 1h amb mig grup per a fer plàstica en anglès i dediquem 30’ amb mig grup per a dur a terme conversa en anglès. Alhora fem projectes d’intercanvi de correspondència amb escoles d’Europa (projecte Erasmus).
Treballem les matemàtiques amb Innovamat i a la matèria de medi desenvolupem treballs globalitzats i en alguns temes integrats amb les àrees artístiques.
Horaris orientatius de diferents cursos:
A l’IEA Oriol Martorell, l’etapa de secundària està orientada a preparar els estudiants per afrontar amb confiança i competència els reptes d’un món cada cop més canviant. El nostre programa acadèmic està dissenyat per desenvolupar el pensament crític, la creativitat, la capacitat de resolució de problemes i les habilitats de comunicació, mentre continuem promovent el creixement personal i social i creatiu.
Durant la secundària, els estudiants tenen l’oportunitat d’aprofundir en les seves àrees d’interès i començar a planificar el seu futur acadèmic i professional. El nostre equip de professors i orientadors proporciona suport constant per ajudar els alumnes a prendre decisions sobre el seu futur, ja sigui en l’àmbit universitari, professional o artístic.
Amb una combinació d’ensenyament teòric i pràctic, projectes interdisciplinaris i activitats extracurriculars, els nostres estudiants no només adquireixen coneixements acadèmics, sinó també les competències i valors necessaris per ser ciutadans responsables i proactius en una societat global.
El dia a dia a l’institut es caracteritza pel moviment i activitat contínua dels alumnes. Cada grup està format per alumnes de música i dansa. Dins el seu horari, tenen compactades les hores de secundària i, d’altra banda, les hores de franja artística (dansa, o música). Els alumnes cursen les matèries de secundària o batxillerat que indica el currículum i les matèries de música o dansa que estableix el Grau professional de música o de dansa.
Avançar i obrir noves línies pedagògiques de treball amb els alumnes: aprenentatge entre iguals, projectes de treball, docència compartida, càpsules d’aprenentatge, cooperació i col·laboració en el treball d’aula, mesures universals d’atenció als alumnes, etc.
Potenciar el treball en equips docents per enfortir i donar valor als aspectes pedagògics, acadèmics i de funcionament de cada grup i nivell.
Afavorir el benestar dels alumnes, l’acceptació de les diferències, la coeducació i la convivència amb un treball conjunt entre equips docents, tutors i orientació educativa.
Desenvolupar un treball compartit entre alumnes, famílies i professors per al bon acompanyament dels alumnes.
Donar llibertat als departaments per portar a la pràctica el currículum vigent a fi d’empoderar els alumnes per, saber fer i saber ser i estar.
Fomentar en l’alumne un paper actiu com a protagonista del seu procés d’aprenentatge fent-lo partícip de l’avaluació i en la presa de mesures de millora.
Crear situacions d’aprenentatge competencials que siguin transferibles, significatives i permanents, productives, funcionals i transversals entre matèries i disciplines del centre.
Fer créixer l’autonomia, l’esforç i la constància i l’esforç en el treball diari, el pensament crític i la capacitat de decisió dels alumnes.
Obrir-nos al món sigui amb projectes de centre o amb institucions externes (SteamCat, Programa Faig, Ateneu de Fabricació, Fundació Tàpies, Museu Picasso…).